Συστήματα Αυτοματισμού και Καθοδήγησης για Διαστρωτήρα (Finisher) με Αισθητήρες Υπερήχων Sonic-Ski. Δείτε περισσότερες Εγκαταστάσεις από την MOBACT.

Paver Vogele – Leica Pavesmart 3D
Ιόνια Οδός, ΤΕΡΝΑ

Τρισδιάστατο Σύστημα Αυτοματισμού Leica Pavesmart 3D σε Finisher Vogele 1900-3i.
Ιόνια Οδός - Εργοτάξιο Αμφιλοχίας, ΤΕΡΝΑ

ΕΡΓΟ: Ιόνια Οδός Ε/Ξ Αμφιλοχίας
ΑΝΑΔΟΧΟΣ: ΤΕΡΝΑ ΑΕ
ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ: Κώστας Σερδενές, Βασίλης Τσιλιγιάννης
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Pavesmart 3D Computer, 3xTS15 Robotic, 3xTCPS29-S Radio modems, 2xPrism MPR122

 

Η ψηφιακή μελέτη του έργου (Digital Terrain Model) εισάγεται με USB stick στους 3 Ρομποτικούς Γεωδαιτικούς Σταθμούς (Leica TS15) και στον υπολογιστή του Συστήματος Pavesmart3D.
Καθένας από τους 2 Γεωδ. Σταθμούς TS15 ακολουθεί κάθε στιγμή το αντίστοιχο πρίσμα (ένας αριστερά/ένας δεξιά). Το 3D Panel συγκρίνει τη στιγμιαία πραγματική θέση της πλάκας με την επιθυμητή θέση σύμφωνα με τη μελέτη.
Η απόκλιση της πραγματικής από την επιθυμητή θέση εκμηδενίζεται, καθώς ο υπολογιστής δίνει εντολή στην πλάκα να ανέβει/κατέβει. Επίσης ο υπολογιστής δίνει εντολή για το αυτόματο “συρτάρωμα” της πλάκας (Sideshift), καθώς επίσης και το αυτόματο “τιμόνι” (Steering) του μηχανήματος.

 

Ο τρίτος TS15 (Spare) χρησιμοποιείται για την εναλλαγή του TS15 που βρίσκεται πιο μακριά, ώστε να μη χρειαστεί να σταματήσει το μηχάνημα (μέθοδος Leapfrog).

 

Τα πλεονεκτήματα του Συστήματος Leica Pavesmart 3D είναι η ακρίβεια (+/- 5mm), η ταχύτητα (~6m/s) και η εξοικονόμηση υλικών (3Α, ράμματα), καυσίμων και προσωπικού (εργάτες/τοπογράφοι).

 

Για εφαρμογές με άνοιγμα της πλάκας είναι μικρότερο από 6,5m μπορούν να χρησιμοποιηθούν 2 Γεωδ. Σταθμοί TS15. Οι Σταθμοί ελέγχουν εναλλάξ τη μία πλευρά της πλάκας (1 πρίσμα), ενώ η άλλη πλευρά θα ελέγχεται με κλισίμετρο.

 

Το ίδιο Σύστημα Pavesmart 3D μπορεί να εγκατασταθεί επίσης σε όλες της μάρκες και όλα τα μοντέλα των παρακάτω μηχανημάτων:
Φρέζα (Milling machine), Κρασπεδομηχανή (Curb & Gutter, Slipform paver, Mainline Paver) (Gomaco, Wirtgen, G&Z, PowerCurber).
Τα συστήματα MOBA-Matic και ΜΟΒΑ Big Sonic Ski μπορούν εύκολα να αναβαθμιστούν σε Pavesmart 3D.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Paver Demag – MOBA Big-Sonic-Ski
Μακρακώμη, ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.

Διάστρωση Ασφάλτου στο έργο Παράκαμψη Μακρακώμης με χρήση MOBA Big-Sonic-Ski για τέλεια ομαλότητα

Το σύστημα Big-Sonic-Ski χρησιμοποιεί τρεις αισθητήρες υπερήχων Sonic-Ski.
Οι Αισθητήρες «διαβάζουν» ένα επίπεδο αναφοράς και υπολογίζουν το μέσο όρο ανά δευτερόλεπτο. Το αποτέλεσμα είναι ότι επιτυγχάνεται η εξομάλυνση των ανωμαλιών του υπεδάφους σε μεγάλο μήκος (έως και 13m).

Το Big-Sonic-Ski (9m ή 13m) αποτελεί αναβάθμιση του συστήματος MOBA-Matic. Με την προσθήκη 2 επιπλέον Sonic-Ski σε κάθε πλευρά του μηχανήματος επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του Συστήματος.

To MOBA Big-Sonic-Ski πλεονεκτεί καθώς το ίδιο σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί σε ΟΛΕΣ τις Μάρκες και Μοντέλα Finisher και Φρέζας.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Finisher ABG Volvo – MOBA-Matic II
Ρόδος – Παπαδάκης Χατζηκάλφας

Ασφαλτόστρωση στο Νέο Εργοστάσιο ΔΕΗ Ρόδου με χρήση MOBA-MATIC II

O νέος controller MOBA-Matic II έχει μεγαλύτερη οθόνη και περισσότερες λειτουργίες. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στον χειριστή να βλέπει την ένδειξη μηδενισμού (Set Value) καθώς και τη στιγμιαία μέτρηση του αισθητήρα (Actual Value).

Το σύστημα MOBA-Matic έχει δυνατότητα επέκτασης σε Big-Sonic-Ski. Το σύστημα MOBA-Matic ΙΙ της MOBACT πλεονεκτεί του αντίστοιχου προεγκατεστημένου OEM συστήματος στο γεγονός ότι έχει περισσότερες λειτουργίες.

Το MOBA-Matic εγκαθίσταται σε ΟΛΑ τα Finisher ανεξαρτήτως μάρκας και μοντέλου. Επίσης, το ίδιο σύστημα MOBA-Matic μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιαδήποτε φρέζα, με δυνατότητα επέκτασης σε Big-Sonic-Ski.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Finisher Dynapac – MOBA-Matic
ΕΞΕΛΙΞΙΣ Α.Ε. Αφοι Καπαρέλου

Ασφαλτόστρωση Ε.Ο. Άργους - Ναυπλίου με χρήση συστήματος MOBA-Matic

Το έργο ασφαλτόστρωσης της Εθνικής Οδού Άργους – Ναυπλίου πραγματοποιήθηκε με την τοποθέτηση αισθητήρων υπερήχων Sonic στο Finisher Dynapac της ΕΞΕΛΙΞΙΣ Α.Ε Αφοί Καπαρέλου.

Το σύστημα MOBA-MATIC που εγκαταστάθηκε αποτελείται από 2 αισθητήρες υπερήχων Sonic, οι οποίοι <<διαβάζουν>> είτε επιφάνεια είτε ράμμα και εμφανίζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα μεταξύ της ραφής των λωρίδων.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Finisher Vogele – MOBA-Matic
Στυλίδα, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ

Ασφαλτόστρωση Αυτοκινητοδρόμου - Παράκαμψη Στυλίδας με χρήση MOBA-MATIC II

Η πρώτη εγκατάσταση της νέας έκδοσης του συστήματος MOBA-Matic II στην Ελλάδα σε Finisher της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

O νέος controller MOBA-Matic II έχει μεγαλύτερη οθόνη και περισσότερες λειτουργίες. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στον χειριστή να βλέπει την ένδειξη μηδενισμού (Set Value) καθώς και τη στιγμιαία μέτρηση του αισθητήρα (Actual Value). Το σύστημα MOBA-Matic έχει δυνατότητα επέκτασης σε Big-Sonic-Ski.

Το σύστημα MOBA-Matic ΙΙ της MOBACT πλεονεκτεί του αντίστοιχου προεγκατεστημένου OEM συστήματος στο γεγονός ότι έχει περισσότερες λειτουργίες.

Το MOBA-Matic εγκαθίσταται σε όλα τα Finisher ανεξαρτήτως μάρκας και μοντέλου.

Επίσης, το ίδιο σύστημα MOBA-Matic μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιαδήποτε φρέζα, με δυνατότητα επέκτασης σε Big-Sonic-Ski.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Finisher Bitelli – MOBA Big-Sonic-Ski
Ασφαλτική Θεσσαλονίκης

Ασφαλτόστρωση νέου οδικού άξονα Βέροιας - Νάουσας με χρήση MOBA Big-Sonic-Ski

Εφαρμογή Big Sonic Ski II: Εξομάλυνση ανωμαλιών της προηγούμενης στρώσης & ένδειξη του πάχους στρώσης κάθε στιγμή.

Το σύστημα Big Sonic Ski χρησιμοποιεί τρεις αισθητήρες υπερήχων Sonic-Ski.
Οι Αισθητήρες “διαβάζουν” ένα επίπεδο αναφοράς και υπολογίζουν το μέσο όρο ανά δευτερόλεπτο. Το αποτέλεσμα είναι ότι επιτυγχάνεται η εξομάλυνση των ανωμαλιών του υπεδάφους σε μεγάλο μήκος (έως και 13m). Το Big-Sonic-Ski II (9m ή 13m) αποτελεί αναβάθμιση του συστήματος MOBA-Matic II. Με την προσθήκη 2 επιπλέον Sonic-Ski σε κάθε πλευρά του μηχανήματος επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του Συστήματος. To MOBA Big-Sonic-Ski II πλεονεκτεί καθώς το ίδιο σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί σε όλες τις μάρκες και μοντέλα Finisher, καθώς επίσης και σε φρέζα.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης:

Finisher Vogele – MOBA Big-Sonic-Ski
Αεροδρόμιο Πάρου – INTRAKAT/Σιακανδάρης

Κατασκευή του νέου πεδίου ελιγμών του κρατικού αερολιμένα Πάρου με χρήση MOBA Big-Sonic-Ski

Η τεχνική πρόταση της MOBACT για τη μέθοδο διάστρωσης του διαδρόμου προσαπογείωσης:

  • Tο υφιστάμενο υπέδαφος διάστρωσης (3Α) πρέπει να έχει ακρίβειες της τάξης των +/- 3 έως 4cm.

Το Finisher θα είναι εξοπλισμένο με τα παρακάτω ηλεκτρονικά συστήματα καθοδήγησης:

  1. MOBA-Matic (1 αισθητήρας υπερήχων + 1 controller) στη μία πλευρά
  2. Big-Sonic-Ski 13m (3 αισθητήρες υπερήχων + 1 controller + μεταλλικά μπράτσα στήριξης) στην άλλη πλευρά
  • 1η Στρώση ασφαλτικού (5cm): Για την πρώτη λωρίδα χρειαζόμαστε ένα επίπεδο αναφοράς (ράμμα) στη μία πλευρά, το οποίο θα “διαβάζει” ο αισθητήρας MOBA-Matic. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski “διαβάζει” το 3Α και ταυτόχρονα εξομαλύνει τις κατά μήκος ανωμαλίες (κυματισμούς μέχρι και 13m μήκος). Στη δεύτερη λωρίδα, ο αισθητήρας MOBA-Matic διαβάζει την «εξομαλυμένη» επιφάνεια της πρώτης λωρίδας και την αντιγράφει. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski εξομαλύνει τους κυματισμούς του 3Α , όπως στην πρώτη λωρίδα.
  • 2η & 3η Στρώση ασφαλτικού (5cm & 5cm): Οι επόμενες δύο στρώσεις ασφαλτικού θα γίνουν απλώς αντιγράφοντας την 1η στρώση.

Με τη χρήση της παραπάνω μεθόδου διάστρωσης, η τελική επιφάνεια της τελικής στρώσης ασφαλτικού θα έχει ακρίβειες της τάξης των +/-3mm

Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου που περιγράφηκε είναι πολύ σημαντικά για να επιτευχθούν οι ακρίβειες και οι χρόνοι παράδοσης, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον κατασκευαστή:

  • Δεν απαιτούνται πασσαλάκια και ράμμα (εκτός της πρώτης λωρίδας για την πρώτη στρώση)
  • Δεν απαιτούνται εργάτες για την τοποθέτηση ράμματος
  • Διευκολύνεται η μετακίνηση των φορτηγών
  • Εξοικονόμηση υλικού

Η χρήση κλισιμέτρου δε συνιστάται για διάστρωση πλάτους πάνω από 2 λωρίδες. Τα υψόμετρα στη μεριά του κλισιμέτρου εμπεριέχουν ένα σφάλμα λόγω αρχής λειτουργίας του, το οποίο σε έργα υψηλών απαιτήσεων δεν είναι αμελητέο. Το σφάλμα αυτό αντιγράφεται και μεταφέρεται στις επόμενες λωρίδες.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης: