Κατασκευή του νέου πεδίου ελιγμών του κρατικού αερολιμένα Πάρου με χρήση MOBA Big-Sonic-Ski
Η τεχνική πρόταση της MOBACT για τη μέθοδο διάστρωσης του διαδρόμου προσαπογείωσης:
- Tο υφιστάμενο υπέδαφος διάστρωσης (3Α) πρέπει να έχει ακρίβειες της τάξης των +/- 3 έως 4cm.
Το Finisher θα είναι εξοπλισμένο με τα παρακάτω ηλεκτρονικά συστήματα καθοδήγησης:
- MOBA-Matic (1 αισθητήρας υπερήχων + 1 controller) στη μία πλευρά
- Big-Sonic-Ski 13m (3 αισθητήρες υπερήχων + 1 controller + μεταλλικά μπράτσα στήριξης) στην άλλη πλευρά
- 1η Στρώση ασφαλτικού (5cm): Για την πρώτη λωρίδα χρειαζόμαστε ένα επίπεδο αναφοράς (ράμμα) στη μία πλευρά, το οποίο θα “διαβάζει” ο αισθητήρας MOBA-Matic. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski “διαβάζει” το 3Α και ταυτόχρονα εξομαλύνει τις κατά μήκος ανωμαλίες (κυματισμούς μέχρι και 13m μήκος). Στη δεύτερη λωρίδα, ο αισθητήρας MOBA-Matic διαβάζει την «εξομαλυμένη» επιφάνεια της πρώτης λωρίδας και την αντιγράφει. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski εξομαλύνει τους κυματισμούς του 3Α , όπως στην πρώτη λωρίδα.
- 2η & 3η Στρώση ασφαλτικού (5cm & 5cm): Οι επόμενες δύο στρώσεις ασφαλτικού θα γίνουν απλώς αντιγράφοντας την 1η στρώση.
Με τη χρήση της παραπάνω μεθόδου διάστρωσης, η τελική επιφάνεια της τελικής στρώσης ασφαλτικού θα έχει ακρίβειες της τάξης των +/-3mm
Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου που περιγράφηκε είναι πολύ σημαντικά για να επιτευχθούν οι ακρίβειες και οι χρόνοι παράδοσης, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον κατασκευαστή:
- Δεν απαιτούνται πασσαλάκια και ράμμα (εκτός της πρώτης λωρίδας για την πρώτη στρώση)
- Δεν απαιτούνται εργάτες για την τοποθέτηση ράμματος
- Διευκολύνεται η μετακίνηση των φορτηγών
- Εξοικονόμηση υλικού
Η χρήση κλισιμέτρου δε συνιστάται για διάστρωση πλάτους πάνω από 2 λωρίδες. Τα υψόμετρα στη μεριά του κλισιμέτρου εμπεριέχουν ένα σφάλμα λόγω αρχής λειτουργίας του, το οποίο σε έργα υψηλών απαιτήσεων δεν είναι αμελητέο. Το σφάλμα αυτό αντιγράφεται και μεταφέρεται στις επόμενες λωρίδες.