Κατασκευή του νέου πεδίου ελιγμών του κρατικού αερολιμένα Πάρου με χρήση MOBA Big-Sonic-Ski

Η τεχνική πρόταση της MOBACT για τη μέθοδο διάστρωσης του διαδρόμου προσαπογείωσης:

  • Tο υφιστάμενο υπέδαφος διάστρωσης (3Α) πρέπει να έχει ακρίβειες της τάξης των +/- 3 έως 4cm.

Το Finisher θα είναι εξοπλισμένο με τα παρακάτω ηλεκτρονικά συστήματα καθοδήγησης:

  1. MOBA-Matic (1 αισθητήρας υπερήχων + 1 controller) στη μία πλευρά
  2. Big-Sonic-Ski 13m (3 αισθητήρες υπερήχων + 1 controller + μεταλλικά μπράτσα στήριξης) στην άλλη πλευρά
  • 1η Στρώση ασφαλτικού (5cm): Για την πρώτη λωρίδα χρειαζόμαστε ένα επίπεδο αναφοράς (ράμμα) στη μία πλευρά, το οποίο θα “διαβάζει” ο αισθητήρας MOBA-Matic. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski “διαβάζει” το 3Α και ταυτόχρονα εξομαλύνει τις κατά μήκος ανωμαλίες (κυματισμούς μέχρι και 13m μήκος). Στη δεύτερη λωρίδα, ο αισθητήρας MOBA-Matic διαβάζει την «εξομαλυμένη» επιφάνεια της πρώτης λωρίδας και την αντιγράφει. Στην άλλη πλευρά, το Big-Sonic-Ski εξομαλύνει τους κυματισμούς του 3Α , όπως στην πρώτη λωρίδα.
  • 2η & 3η Στρώση ασφαλτικού (5cm & 5cm): Οι επόμενες δύο στρώσεις ασφαλτικού θα γίνουν απλώς αντιγράφοντας την 1η στρώση.

Με τη χρήση της παραπάνω μεθόδου διάστρωσης, η τελική επιφάνεια της τελικής στρώσης ασφαλτικού θα έχει ακρίβειες της τάξης των +/-3mm

Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου που περιγράφηκε είναι πολύ σημαντικά για να επιτευχθούν οι ακρίβειες και οι χρόνοι παράδοσης, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον κατασκευαστή:

  • Δεν απαιτούνται πασσαλάκια και ράμμα (εκτός της πρώτης λωρίδας για την πρώτη στρώση)
  • Δεν απαιτούνται εργάτες για την τοποθέτηση ράμματος
  • Διευκολύνεται η μετακίνηση των φορτηγών
  • Εξοικονόμηση υλικού

Η χρήση κλισιμέτρου δε συνιστάται για διάστρωση πλάτους πάνω από 2 λωρίδες. Τα υψόμετρα στη μεριά του κλισιμέτρου εμπεριέχουν ένα σφάλμα λόγω αρχής λειτουργίας του, το οποίο σε έργα υψηλών απαιτήσεων δεν είναι αμελητέο. Το σφάλμα αυτό αντιγράφεται και μεταφέρεται στις επόμενες λωρίδες.

Παρακολουθήστε Videos της εγκατάστασης: